SPOSOBY, DZIĘKI KTÓRYM ŁATWO USUNIESZ NADMIAR WODY Z ORGANIZMU!

Woda to źródło życia. Jest konieczna do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania. Bierze udział w zachodzących reakcjach chemicznych i metabolicznych. Woda w organizmie spełnia istotne funkcje, ale jej zbytnie nagromadzenie w tkankach może prowadzić do zwiększenia wagi i innych niepożądanych skutków.

Jak pozbyć się wody z organizmu w takiej sytuacji?
Dlaczego dochodzi do zatrzymania wody w tkankach?
Istnieje wiele powodów takiego nagromadzenia wody, m.in.:
Zaburzona równowaga między sodem a potasem – nadmiar sodu i niedobór potasu.

Kobiecy cykl, antykoncepcja hormonalna – w drugiej fazie cyklu następuje wzrost poziomu estrogenów względem progesteronu. Wynikiem tego procesu może być właśnie gromadzenie wody w organizmie. Przy antykoncepcji hormonalnej, kiedy poziom estrogenu jest stale wysoki może dojść do permanentnego stanu zbytniego nagromadzenia wody.

https://opinie.yolasite.com
Wysokie temperatury – upały powodują rozszerzenie żył, a to z kolei do przenikania wody do tkanek.
Choroby – przewlekła niewydolność żylna, choroby nerek czy niedoczynność tarczycy mogą być także powodem gromadzenia wody w tkankach.

Objawy zatrzymania wody w organizmie?
Nadmiar wody w organizmie najczęściej kojarzony jest z gwałtownym i trudno wytłumaczalnym w inny sposób wzrostem wagi. Ale to nie wszystko. Występują obrzęki, zwykle rąk i nóg (buty, które wczoraj były idealne, teraz stają się za ciasne), ale opuchnięte mogą być również np. powieki.

To jeszcze nie koniec oznak tego, że zatrzymywanie wody w organizmie może być dużym kłopotem. Pozostałymi mogą być: uczucie ciężkości nóg, zmęczenie, problemy z koncentracją, rozdrażnienie czy ból głowy.

Co zrobić, żeby pozbyć się nadmiaru wody w organizmie?
Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się wody z organizmu, oto kilka sprawdzonych porad.

Zmień dietę – unikaj soli
Ogranicz spożycie soli i produktów, które ją zawierają: słonych przekąsek, konserw, gotowych dań, fastfoodów. Zacznij kontrolować co kupujesz – czytaj etykietki, a kiedy znajdziesz w składzie glutaminian sodu to odstaw taki produkt na półkę. Jedz więcej warzyw i owoców, zwłaszcza tych bogatych w potas: bananów, ziemniaków, selera, kiwi czy pomidorów. Jedz również owoce bogate w wodę, np. arbuzy.

Pij więcej wody
Woda w organizmie musi być stale uzupełniana. Powinno się spożywać ok. 2 litry wody na dzień, niewielkimi porcjami, w ciągu całego dnia. Najlepiej sprawdzi się do tego woda mineralna o małej zawartości sodu. Możesz również spróbować herbatek ziołowych, np. z mniszkiem czy pokrzywą.

Bądź aktywna
Ruch to zdrowie również wtedy, kiedy dolega Ci zatrzymywanie wody w organizmie. Ruch poprawia krążenie i przepływ limfy. Dodatkowo wraz z potem zostaje wydalony nadmiar wody. Jeśli nie chcesz od razu zapisywać się na fitness, to dobrym pomysłem będzie np. codzienny, minimum półgodzinny, szybki spacer. Jeśli pracujesz w biurze to nie zapominaj od czasu do czasu rozprostować nóg i przejść się, np. w czasie rozmowy przez telefon.

Skorzystaj z suplementacji
woda w organizmieNa rynku znajdziesz preparaty, które wspomogą pozbycie się nadmiaru wody. Powinny zawierać one w swoim składzie np. yerba mate, pokrzywę czy mniszek, które uczestniczą w procesach wydalania wody z organizmu czy korzeń pietruszki, który wpływa na właściwą pracę nerek. Pokrzywa, mniszek czy pietruszka dodatkowo wspieraja zdrowie układu moczowego. Te wszystkie składniki znaleźć można np. w suplemencie diety Hydrodren.
Mamy nadzieję, że te wskazówki sprawią, że gromadzenie wody w organizmie już więcej nie będzie dla Ciebie problemem!